fbpx

Proje yöneticilerinin liderlik ettikleri projeleri daha sağlıklı ve verimli bir şekilde yönetebilmesi için çeşitli yardımcı yazılım ve uygulamalar vardır. Bu yazılım ve uygulamalara genel olarak “Proje Yönetim Uygulamaları” adı verilmektedir. Proje yönetim uygulamaları / yazılımları genel olarak SaaS tabanlıdır. Ancak şirketlerin istemesi durumunda proje yönetim uygulamaları, şirket sunucularında kurulup çalıştırabiliyor.

Proje yönetim uygulamaları proje yönetimlerine yardımcı olduğu için oldukça önemlidir. Şirketler proje yönetim uygulamalarını kullanarak grafik ve rapor oluşturmak, bütçeleri izlemek, kaynakları düzenlemek, belgeleri paylaşmak, görevleri yönetmek, diğer ekiplerle iletişime geçmek ve projeleri planlamak gibi işlemleri gerçekleştirebilir. Ancak bu işlemler proje yönetim uygulamasına göre değişiklik gösterebilir.

Piyasada birbirinden farklı özelliklere sahip olan pek çok proje yönetim uygulaması bulunmaktadır. Şirketler bu proje yönetim uygulamalarından kendi için en uygun olanı seçmelidir. Bu yüzden piyasada bulunan en iyi proje yönetim uygulamaları ile ilgili değinilmesi gereken noktalar mevcuttur.

Dikkatinizi Çekebilir: Agile Ekiplerde bireysel düşünce

Bu yazımızda sizler için Asana, Trello, Monday, Zoho ve Jira Proje Yönetim Uygulamalarından bahsedeceğiz.

Asana

Asana, proje yönetim uygulamaları arasında en popüler olanlarından biridir. Asana’nın avantajlarından bazıları şu şekildedir;

  • Sürükle bırak özelliğine sahip olmasından dolayı kullanımı kolaydır.
  • Arayüzü son derece basit ve kullanımı kolaydır.
  • Sanal proje çizimlerinin yapılmasını sağladığı için projelerin yönetimini kolaylaştırmaktadır.
  • Başta Google Calendar, Dropbox ve Slack gibi pek çok farklı popüler uygulama ile entegreli çalışabilmektedir.
  • Fiyatı piyasaya göre ortalama düzeydedir.

Asana’nın avantajları bu şekildedir. Ancak ağır projeler için tasarlanmamış olması ve ücretsiz versiyonundaki özelliklerin kısıtlı olması gibi dezavantajlara da sahiptir.

Trello

Trello, basit bir Kaban (Kanban: bir proje yönetim tekniği) proje yönetim uygulamasıdır. Son derece basit ve kolay kullanılabilir olmasıyla dikkat çekmektedir. Trello, panoları, listeleri ve kartları aktif olarak kullanmaktadır. Trello’nun avantajlarından bazıları şu şekildedir;

  • Sürükle bırak özelliğine sahip olmasından dolayı kullanımı kolaydır.
  • Arayüzü son derece basit ve kullanımı kolaydır.
  • Görev yönetimini ve zamanlamayı kolaylaştırır.
  • Ek işlevsellik sağlayabilmek için ek güçlendirmelere sahiptir.

Trello’nun avantajları bu şekildedir. Ancak Kanban görünümleri dışında görünüme sahip olmaması, raporlama özelliğine sahip olmaması ve karmaşık projeler için uygun olmaması gibi dezavantajlara da sahiptir.

Monday

Monday, kullanışlı proje görselleştirme araçları ve görsel olarak dikkat çekici bir arayüze sahiptir. Bu özelikleriyle proje yönetimini yazılımında birleştirmektedir. Monday’ın avantajlarından bazıları şu şekildedir;

  • Esnektir ve çalışmanızı organize etmenizi sağlar.
  • Ayrıntılı raporlama özelliğine sahiptir.
  • Açık API mimarisine sahip olduğu için özel entegrasyonlar ekleyebilmenizi sağlar.

Monday’ın avantajları bu şekildedir. Ancak karmaşık projelerde yetersiz olması, mobil uygulamalarının yetersiz kalması ve ücretsiz sürümünün olmaması gibi dezavantajlara da sahiptir.

Zoho

Zoho, belirli bir proje ile ilgili tüm dosyaların organize edilmesini ve dosyalar üzerinde çalışılabilmesini sağlar. Zoho’nun avantajlarından bazıları şu şekildedir;

  • İstediğiniz zaman en dosya sürümlerine erişilebilmesini sağlar.
  • Dosyalar üzerinde yapılan değişiklikler görülebilir.
  • Tüm dosyaların tek bir noktadan paylaşılabilmesini sağlar.

Zoho’nun avantajları bu şekildedir. Ancak ücretsiz paketinin sadece 3 kullanıcıya izin vermesi ve özelleştirmenin zor olması gibi dezavantajlara da sahiptir.

Jira

Jira, bulut tabanlı olan ve şirket içi farklı seçenekler sunan bir proje yönetim uygulamasıdır. Birden fazla karmaşık proje arasında organizasyonu son derece sağlıklı bir şekilde sağlayabilmektedir. Jira’nın avantajlarından bazıları şu şekildedir;

  • Çalışma şeklinize göre kolay bir şekilde özelleştirebilirsiniz.
  • Github ve Outlook gibi popüler uygulamalarla entegreli çalışabilir.
  • Farklı büyüklükteki şirketler ve projeler için kullanılabilir.

Jira’nın avantajları bu şekildedir. Ancak uzun kurulum süresine ve karmaşık bir arayüze sahip olması gibi dezavantajları da mevcuttur.

Bu yazımızda sizler için Asana, Trello, Monday, Zoho ve Jira Proje Yönetim Uygulamalarından bahsettik. RDC Partner olarak internet, telekomünikasyon ve kurumsal sınıf çözümleri aracılığı ile yüksek kalitede dijital hizmetler sunuyoruz. Yazılım çözümlerimizden faydalanmak, ürün ve hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilmek için sitemizi inceleyebilir ya da iletişim kanallarımızdan birini kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Contact Us

RDC Partner London

RDC Partner Berlin

RDC Partner Amsterdam

Contact Us

RDC Partner Istanbul

RDC Partner Rotterdam